Search
Close this search box.

دانشگاه پیام نور واحد سرعین

دانشگاه پیام نور واحد سرعین

یکی از مراکز شهریه پرداز استان اردبیل، دانشگاه پیام نور واحد سرعین است. برای تحصیل در این دانشگاه نیازی به شرکت در کنکور نیست. پذیرش بیش از 85 درصد از رشته‌های دانشگاه پیام نور بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی است. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سرعین مانند سایر دانشگاه‌های پیام نور کشور در دو نوبت مهر و بهمن انجام می‌شود.

برای اطلاع از رشته‌ های دانشگاه پیام نور سرعین باید دفترچه انتخاب رشته را از سایت سنجش دریافت کنید. دانشگاه‌های پیام نور دارای شرایط عمومی و اختصاصی هستند و متقاضیان باید این شرایط را داشته باشند. در این مقاله از وب‌سایت پی ان یو اگزم به بررسی دانشگاه پیام نور مرکز سرعین، رشته‌ها و زمان ثبت نام آن می‌پردازیم.

آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد سرعین

دانشگاه پیام نور مرکز سرعین یکی از مراکز دانشگاه پیام نور در استان اردبیل است. برای تحصیل در این دانشگاه نیازی به شرکت در کنکور سراسری ندارید. این دانشگاه در مقطع کارشناسی، صرفا براساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرد. به بیان دیگر متقاضیان می‌توانند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سرعین را انجام دهند. این دانشگاه مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه نمی‌کند.

برای تحصیل در این دانشگاه باید شهریه پرداخت کنید؛ اما شهریه آن نسبت به سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز کشور بسیار کمتر است. در دانشگاه‌های پیام نور حضور در کلاس‌ها اجباری نیست؛ زیرا کلاس‌ها به صورت غیر حضوری نیز تشکیل می‌شوند. این امر تحصیل را برای افرادی که در کنار تحصیل مشغول به کار هستند، آسان کرده است. فعالیت‌های دانشگاه پیام نور واحد سرعین مانند دانشگاه پیام نور مرکز شازند زیر نظر وزارت علوم انجام می‌شود.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور اهواز

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سرعینثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سرعین

دانشگاه پیام نور تقریبا هرسال برای پذیرش بدون کنکور اقدام می‌کند. در دو نوبت مهر و بهمن ماه دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور منتشر می‌شود. با انتشار دفترچه داوطلبان از نحوه ثبت نام، مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه پیام نور، شرایط، ظرفیت پذیرش، لیست رشته‌ها و… مطلع می‌شوند. دقت داشته باید که ثبت نام، انتشار دفترچه و انتخاب رشته از طریق سایت سازمان سنجش کشوری صورت می‌گیرد. داوطلبانی که واجد شرایط عمومی و اختصاصی دانشگاه پیام نور واحد سرعین هستند می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور:

  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • اعتقاد داشتن به دین اسلام یا یکی از ادیان نوشته شده در قانون اساسی
  • عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی
  • پذیرش قوانین و مقررات دانشگاه
  • عدم عضویت در گروهک‌های سیاسی غیرقانونی

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور:

  • پذیش براساس معدل کتبی و معدل نهایی داوطلب
  • داشتن مدرک 4 ساله نظام قدیم یا مدرک دیپلم نظام جدید
  • پذیرش تنها در مقطع تحصیلی کارشناسی پیوسته
  • در هر مرحله از ثبت نام اگر مغایرتی در مدارک دیده شود، قبولی داوطلب لغو خواهد شد.
  • داشتن کارت پایان خدمت سربازی (ویژه آقایان)
  • دانشجویان ورودی مهر باید از مقطع قبلی خود انصراف دهند؛ ولی دانشجویان ورودی بهمن نیازی به این کار ندارند.

زمان ثبت نام بدون کنکور

داوطلبان متقاضی تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد سرعین ضمن اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سرعین، در مهلت تعیین شده باید اقدام به ثبت نام کنند. دانشگاه پیام نور علاوه بر ورودی مهر، در ورودی بهمن نیز بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد. زمان ثبت نام هر یک از ورودی‌ها متفاوت از دیگری می‌باشد و در یک زمان انجام نمی‌گیرد. زمان ثبت نام بدون کنکور یا براساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور توسط سازمان سنجش اعلام می‌شود و همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری است.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد تکاب

رشته های دانشگاه پیام نور سرعینرشته های دانشگاه پیام نور سرعین

دانشگاه پیام نور امکان تحصیل در برخی رشته‌ها را که داوطلبان موفق به پذیرش با کنکور سراسری نشده‌اند را فراهم کرده است. دانشگاه پیام نور واحد سرعین همه رشته‌های تحصیلی و همه مقاطع تحصیلی را ارائه نمی‌دهد. این دانشگاه تنها برخی رشته‌ها را در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می‌دهد. رشته‌هایی مانند حسابداری، گردشگری، مترجمی زبان انگلیسی و حقوق در این دانشگاه ارائه و تدریس می‌شوند. رشته های دانشگاه پیام نور سرعین را می‌توانید داخل دفترچه انتخاب رشته مشاهده کنید.

داوطلبانی که علاقه‌مند به این رشته‌ها هستند می‌توانند نسبت به انتخاب آن اقدام کنند. دانشگاه پیام نور قم نیز رشته حقوق را در مقطع کارشناسی ارائه می‌دهد. برای اطلاع از ظرفیت رشته‌ها و محل دانشگاه و همچنین دانشگاه‌هایی که پذیرش بدون کنکور دارند، باید به دفترچه انتخاب رشته مراجعه کنید.

شهریه دانشگاه پیام نور واحد سرعین

شهریه دانشگاه پیام نور سرعین مانند سایر دانشگاه‌های پیام نور به دو قسمت شهریه ثابت و متغیر تقسیم می‌شود. شهریه ثابت از نامش مشخص است و قبل از انتخاب واحد باید پرداخت کنید. اگر پیش از انتخاب واحد، شهریه ثابت را پرداخت نکنید صفحه انتخاب واحد برای شما آپلود نخواهد شد و شما مجاز به انتخاب واحد نیستید. شهریه متغیر این دانشگاه را تا زمان امتحانات پایان ترم می‌توانید پرداخت کنید. شهریه متغیر هر رشته متفاوت است.

شهریه متغیر دانشگاه پیام نور براساس تعداد و نوع واحدهایی که دانشجو در هر نیم‌سال تحصیلی انتخاب می‌کند، متفاوت است. شهریه متغیر را باید تا قبل از امتحانات پایان ترم پرداخت کنید تا مجاز به دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات باشید. شهریه افرادی که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سرعین را انجام داده‌اند با کسانی که با آزمون وارد این دانشگاه شده‌اند متفاوت نیست. شهریه دانشگاه پیام نور واحد سرعین مانند بقیه دانشگاه‌های پیام نور، سالانه حدود 10 الی 15 درصد افزایش می‌یابد.

ادامه مطلب  مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه پیام نور

آدرس و سایت دانشگاه پیام نور واحد سرعینآدرس و سایت دانشگاه پیام نور واحد سرعین

دانشگاه پیام نور واحد سرعین در استان اردبیل در خیابان ورنیاب شهر سرعین واقع شده است. این دانشگاه از نظر موقعیت جرافیایی به مراکزی مانند پارک آبی ایرانیان، دادگستری سرعین و دانشگاه آزاد اسلامی سرعین نزدیک است. سامانه گلستان به نشانی https://osreg.pnu.ac.ir/forms/authenticateuser/main.htm برای دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور طراحی شده‌است. دانشجویان برای انجام تمام امور دانشجویی خود باید به این سامانه مراجعه کنند.

فعالیت‌هایی مانند پرداخت شهریه، انتخاب واحد، دریافت کارت برنامه امتحانات، مشاهده برنامه کلاسی، حذف و اضافه و… در سامانه گلستان انجام می‌شود. دانشجویان با مراجعه به این سایت و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود دیگری نیازی به مراجعه حضوری برای انجام اموری مانند پرداخت شهریه ندارند. سامانه گلستان برای دانشجویان همه مراکز دانشگاه پیام نور ایجاد شده است.

جمع‌بندی

متقاضیان تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد سرعین، می‌توانند بدون شرکت در آزمون و صرفا براساس سوابق تحصیلی در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند. امکان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سرعین وجود دارد. رشته های دانشگاه پیام نور سرعین داخل دفترچه انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی قابل مشاهده هستند. داوطلبان برای تحصیل در این دانشگاه باید شهریه بپردازند؛ اما این دانشگاه شهریه‌ای بسیار کمتر از سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز دارد.

مجموعه پی ان یو اگزم برنامه‌های زیادی مانند انواع دوره آموزشی رایگان را برای دانشجویان دانشگاه پیام نور و دانشگاه دولتی فراهم کرده است. همچنین با دانلود رایگان سوالات پیام نور و استفاده از آن‌ها در شب امتحان می‌توانید نمره قبولی امتحانتان را بالا ببرید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاورین این مجموعه در تماس باشید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد وزوان

دانشگاه پیام نور واحد وزوان

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد وزوانمزایای دانشگاه پیام نور وزوانثبت نام بدون کنکور دانشگاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد هادی شهر

دانشگاه پیام نور واحد هادی شهر

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد هادی شهرثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور هادی…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد سیه چشمه

دانشگاه پیام نور واحد سیه چشمه

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد سیه چشمهثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سیه…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *