Search
Close this search box.

دانشگاه پیام نور واحد رینه

دانشگاه پیام نور واحد رینه

دانشگاه پیام نور واحد رینه واقع در استان مازندران یکی از واحدهای دانشگاهی شهریه پرداز مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور رینه همانند سایر دانشگاه‌های کشور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور صورت می‌گیرد. رشته های دانشگاه پیام نور رینه شامل هفت رشته از گروه علوم انسانی است و در سایر گروه‌های آزمایشی پذیرش ندارد.

البته محدودیتی از نظر نوع دیپلم در انتخاب این رشته‌ها وجود ندارد. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم با ما همراه باشید تا به بررسی شرایط تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد رینه و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور رینه بپردازیم.

تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد رینه

دانشگاه پیام نور واحد رینه یکی از واحدهای دانشگاهی پیام نور مازندران است و تحصیل در آن مستلزم پرداخت شهریه است. البته میزان این شهریه نسبت به سایر دانشگاه‌ها کمتر است. همچنین یک گزینه عالی برای ادامه تحصیل افراد شاغل و زنان خانه‌داری است که فرصت کافی برای حضور مستمر در کلاس‌های درس را ندارند. این موضوع به امکان برگزاری کلاس‌ها به‌صورت مجازی و غیرحضوری و اجباری نبودن حضور در کلاس‌های درس نظری برمی‌گردد.

همچنین تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور یکی از امکانات این دانشگاه است. به‌علاوه مدرک فارغ‌التحصیلان این دانشگاه از اعتبار کافی برای ترجمه برخوردار است و قابل ارائه به دانشگاه‌های خارجی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر است.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور رینهثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور رینه

داوطلبان تحصیل در این دانشگاه در دو مرحله می‌توانند نسبت به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور رینه اقدام نمایند. مرحله اول هم‌زمان با انتخاب رشته داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون سراسری و معمولا در مردادماه است که در صورت پذیرش دانشجو می‌تواند در مهرماه وارد دانشگاه شود. مرحله دوم نیز که معمولا در آذرماه انجام می‌شود، مرحله تکمیل ظرفیت است و در صورت قبولی دانشجویان می‌توانند در بهمن‌ماه وارد دانشگاه شوند.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور مرکز خوانسار

برای انجام هر دو مرحله داوطلبان باید به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه نمایند. ابتدا با دانلود دفترچه انتخاب رشته و آگاهی دقیق از شرایط و ضوابط آن، در صورت دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه، با خرید کارت اعتباری باید به پرداخت هزینه اقدام کنند. سپس با استخراج کد رشته محل‌های دانشگاه پیام نور واحد رینه آن‌ها را در فرم مربوطه وارد نموده و ثبت‌نام خود را تکمیل نمایند.

بیشتر بخوانید: دانشگاه پیام نور واحد پارسیان

رشته ‌های دانشگاه پیام نور واحد رینه در مقطع کارشناسی

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور رینه در رشته‌های زیر امکان‌پذیر است:

علوم انسانی: حسابداری، حقوق، روانشناسی، علوم تربیتی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی

در حال حاضر پذیرش در مقطع کارشناسی در دانشگاه پیام نور واحد رینه فقط به‌صورت بدون آزمون انجام می‌شود و نیازی به شرکت در کنکور سراسری نیست. همچنین این دانشگاه در مقطع ارشد به هیچ شیوه‌ای پذیرش ندارد.

شهریه دانشگاه پیام نور واحد رینهشهریه دانشگاه پیام نور واحد رینه

شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد رینه نیز از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل می‌شود. پس از پرداخت شهریه ثابت امکان انتخاب واحد ایجاد می‌شود و در صورت تسویه شهریه متغیر امکان مشاهده برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور و دریافت کارت آزمون وجود دارد. شهریه ثابت تا پایان تحصیل در یک مقطع افزایش نخواهد یافت؛ اما شهریه متغیر بر اساس تعداد واحدهای عملی و نظری انتخابی در هر ترم تعیین می‌شود. شهریه دانشگاه پیام نور سالانه بین 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد. پرداخت این شهریه نیز با مراجعه به سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور صورت می‌گیرد.

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور رینه

انجام تمام امور آموزشی دانشجویان دانشگاه پیام نور رینه از طریق سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور انجام می‌شود. این سامانه از طریق دو لینک reg.pnu.ac.ir و osreg.pnu.ac.ir و با کمک نام کاربری و کلمه عبور اختصاصی هر دانشجو در دسترس دانشجویان قرار می‌گیرد. پرداخت شهریه، درخواست مهمانی، حذف و اضافه، حذف اضطراری، انتخاب واحد، دریافت کارت شرکت در آزمون، ثبت نمره، مشاهده کارنامه و… از جمله اموری هستند که از طریق این سامانه قابل انجام هستند.

ادامه مطلب  دانشگاه شیراز ( معرفی برترین دانشگاه های کشور )

آدرس و وب ‌سایت دانشگاه پیام نور واحد رینهآدرس و وب ‌سایت دانشگاه پیام نور واحد رینه

آدرس وب‌سایت دانشگاه پیام نور واحد رینه rine.mz.pnu.ac.ir است. از طریق این وب‌سایت دانشجویان می‌توانند از اخبار و اطلاعیه‌های دانشگاه آگاه شوند و به سامانه‌های مختلف دسترسی یابند. آدرس این دانشگاه نیز استان مازندران، کیلومتر 80 جاده هراز، منطقه لاریجان، شهر رینه، دانشگاه پیام نور رینه با کد پستی 4636115532 است. شماره تلفن تماس دانشگاه پیام نور رینه 01143356073 است.

جمع‌بندی

داوطلبان پذیرش در دانشگاه پیام نور واحد رینه باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور در موعد مقرر نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور رینه دو بار در سال انجام می‌شود. رشته های دانشگاه پیام نور رینه در مقطع کارشناسی عبارت‌اند از: حسابداری، حقوق، روانشناسی، علوم تربیتی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی.

پی ان یو اگزم یک مرجع تخصصی ارائه انواع آموزش‌های دانشگاهی و کنکور ارشد برای دانشجویان دانشگاه پیام نور و دولتی است. به‌علاوه می‌توانید به دانلود رایگان نمونه سوالات پیام نور پرداخته و با شیوه طراحی سوالات هر درس و مباحث مهم و پر تکرار آزمون‌ها بیشتر آشنا شوید. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات تکمیلی با مشاوران و کارشناسان ما در این مجموعه تماس حاصل نمایید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد سیه چشمه

دانشگاه پیام نور واحد سیه چشمه

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد سیه چشمهثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سیه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد قره اغاج

دانشگاه پیام نور واحد قره اغاج

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد قره اغاجثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور قره…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد کلیبر

دانشگاه پیام نور واحد کلیبر

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور کلیبرثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیبررشته های دانشگاه…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *