جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دانشگاه پیام نور واحد اشنویه

دانشگاه پیام نور واحد اشنویه

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور است که اکنون دارای 495 مرکز در 31 استان کشور است. دانشگاه پیام نور واحد اشنویه یکی از این مراکز است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این دانشگاه دانشجویان را براساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور می‌پذیرد و دانشجویان علاقه‌مند به رشته های دانشگاه پیام نور اشنویه می‌توانند در این مرکز ثبت نام کنند.

پذیرش و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور اشنویه زیر نظر سازمان سنجش انجام می‌شود. متقاضیان باید قبل از اقدام به ثبت نام از شرایط ثبت نام و رشته‌های ارائه شده در سال جاری مطلع شوند و بعد از آن انتخاب رشته را انجام دهند. اگر تمایل به ثبت نام در دوره‌های آموزشی پیام نور دارید می‌توانید به سایت پی ان یو اگزم مراجعه کنید.

آشنایی با دانشگاه پیام نور اشنویه

دانشگاه پیام نور اشنویه یکی از شعب دانشگاه‌های پیام نور کشور است که فرایند تحصیل آسان با شهریه مقرون‌به‌صرفه را برای متقاضیان فراهم کرده است. دانشگاه پیام نور واحد اشنویه علاوه بر پذیرش از طریق کنکور، بر اساس سوابق تحصیلی هم، در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد. مزیت تحصیل در این دانشگاه و دیگر دانشگاه‌های پیام نور اعتبار بالای مدرک و قابل ترجمه بودن است. نیمه حضوری بودن کلاس‌ها، امکان تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور و کمتر بودن شهریه نسبت به دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی از دیگر مزایای این دانشگاه است.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد اشنویه

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد اشنویه

ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه اشنویه هم در نیم‌سال تحصیلی مهر و هم در نیم‌سال تحصیلی بهمن انجام می‌شود. متقاضیان تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد اشنویه هنگام انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری می‌توانند با مراجعه کردن به سایت سنجش ثبت نام خود را انجام دهند. لیست کد انتخاب رشته در قالب دفترچه از سایت سنجش منتشر می‌شود.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد سنقر

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد اشنویه

شرایط ثبت نام در این دانشگاه به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول شرایط عمومی که در بین همه دانشگاه‌ها مشترک هستند و دانشجو جهت تحصیل در سیستم آموزشی دانشگاه‌های ایران باید این شرایط را داشته باشد. دانشگاه‌های پیام نور شرایط اختصاصی نیز دارند و دانشجویان متقاضی تحصیل در این دانشگاه‌ها باید آن را داشته باشند. در ادامه شرایط عمومی و اختصاصی دانشگاه پیام نور را بررسی خواهیم کرد.

شرایط عمومی:

  • اعتقاد داشتن به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • اعتقاد داشتن به یکی از ادیان بیان شده در قانون اساسی
  • اعتیاد نداشتن به مواد مخدر
  • عضو نبودن در گروه‌های سیاسی و غیر قانونی

شرایط اختصاصی تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد اشنویه و دیگر شعبات:

  • داشتن یکی از مدرک‌های دیپلم نظام جدید در رشته‌های فنی و نظری، دیپلم نظام قدیم، دیپلم ترمی واحد در رشته نظری به علاوه مدرک پیش دانشگاهی و یا دیپلم ترمی واحد در رشته فنی به علاوه مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور اشنویه
  • دانشجویان متقاضی باید تا قبل از 31 شهریور برای نیم‌سال اول و تا قبل از 30 دی برای نیم‌سال دوم فارغ التحصیل شوند.
  • داوطلبان آقا باید وضعیت نظام وظیفه خود را تعیین کنند.
  • دانشجویان ورودی نیم‌سال اول باید از مقطع قبلی خود انصراف داده؛ اما دانشجویان ورودی نیم‌سال دوم نیازی به انصراف ندارند.
  • متقاضیان نباید دانشجوی دانشگاه روزانه و موسسه‌های آموزش عالی کشور باشند.
زمان ثبت نام بدون کنکور

زمان ثبت نام بدون کنکور

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور اشنویه بر اساس سوابق تحصیلی به طور معمول در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری است و متقاضیان با مراجعه به سایت سنجش می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند. زمان ثبت نام برای نیم‌سال اول یعنی مهر معمولا در ماه مرداد همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری است و زمان ثبت نام نیم‌سال دوم در آذر ماه است.

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور واحد اشنویه به دو صورت فراگیر و از طریق کنکور سراسری است. در پذیرش فراگیر دانشجویان در رشته‌ای که انتخاب کرده‌اند، در نیم‌سال اول کارشناسی ارشد، دروس تخصصی خود را به سه روش خودخوان، کلاس‌های حضوری و الکترونیکی انتخاب کرده و پس از گذراندن امتحانات با موفقیت وارد نیم‌سال دوم تحصیلی می‌شوند.

واحدهای گذرانده در نیم‌سال اول از کل واحدهای این مقطع کسر خواهد شد. مدرک تحصیلی همه دانشجویان فارغ التحصیل از این دانشگاه یکسان است و کلماتی مثل فراگیر، غیرحضوری، الکترونیکی و شیوه ارائه دروس در مدرک فارغ التحصیل آن‌ها درج نمی‌شود. باتوجه‌به این‌که امتحانات پایان ترم در دانشگاه‌های پیام نور سراسری است، دانشجویان کارشناسی ارشد می‌توانند در همه استان‌های کشور ادامه تحصیل دهند و در دانشگاه پیام نور شهر خود در امتحانات شرکت کنند.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور مشهد

مراحل ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه پیام نور واحد اشنویه

ثبت نام در این دانشگاه‌ها به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می‌گیرد. ابتدا سایت سنجش را جستجو کرده و بخش سراسری را انتخاب کنید؛ سپس روی لینک پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی کلیک کنید. در سمت راست صفحه باز شده گزینه خرید کارت اعتباری را انتخاب کنید. دکمه‌ای با عنوان پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری برا شما نمایان می‌شود، آن را انتخاب و در نهایت گزینه تایید و ادامه را بزنید.

برای تکمیل فرایند ثبت نام در دانشگاه پیام نور واحد اشنویه و دیگر شعبات در ادامه باید اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و درگاه پرداخت مورد نظر را انتخاب کنید. پس از پرداخت کد پیگیری صادر شده از سایت را یادداشت کنید و به صفحه ثبت نام برگردید و ثبت نام جدید را انتخاب کنید. در این مرحله سریال خریداری شده از سایت را به همراه اطلاعات خواسته شده در کادر های مربوطه وارد کنید و گزینه تایید را فشار دهید. در مرحله بعد باید اطلاعات و کد رشته‌های انتخابی را در فرم نمایان شده وارد کرده و پس از بررسی نهایی تایید کنید. کد پیگیری و شماره پرونده خود را یادداشت کنید.

توجه داشته باشید که کسانی که در کنکور سراسری ثبت نام کرده و تمایل به ادامه تحصیل در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مانند دانشگاه پیام نور واحد اشنویه دارند، بدون پرداخت هزینه می‌توانند انتخاب رشته انجام دهند.

شهریه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور

شهریه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور جزء دانشگاه‌های شهریه پرداز است و شهریه آن به دو قسمت شهریه ثابت و شهریه متغیر که باتوجه‌به واحدهای اخذ شده محاسبه خواهد شد، تقسیم می‌شود. دانشجویان مقطع کارشناسی در طی 8 ترم ملزم به پرداخت شهریه هستند. شهریه متغیر دانشگاه با توجه به متفاوت بودن دروس هر رشته و عملی یا تئوری بودن واحد ها، برای هر رشته متفاوت است. شهریه ارشد فراگیر پیام نور مانند شهریه کارشناسی به دو بخش ثابت و متغیر تقسیم می‌شود.

رشته های دانشگاه پیام نور اشنویه

رشته های دانشگاه پیام نور اشنویه در مقطع کارشناسی در سال 1403 صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی عبارتند از:

ریاضیات و کاربردها، مهندسی شهرسازی، مهندسی کامپیوتر، زیست شناسی سلولی و مولکولی، مهندسی اقتصاد کشاورزی، جامعه شناسی، حسابداری، حقوق، علوم تربیتی، علوم سیاسی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، مشاوره، هنرهای صناعی و مترجمی زبان انگلیسی

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد دلیجان

با مراجعه به دفترچه انتخاب رشته، در می‌یابیم دانشگاه پیام نور واحد اشنویه در مقطع کارشناسی ارشد درسال 1403 رشته‌ای را ارائه نکرده است.

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور واحد اشنویه

دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد اشنویه می‌توانند تمام امور آموزشی خود را از طریق سامانه جامع گلستان پیام نور انجام بدهند. این امور شامل حذف و اضافه، حذف اضطراری، انتخاب واحد، دریافت کارت آزمون، مشاهده برنامه امتحانات پایان ترم، پرداخت شهریه، مشاهده کارنامه و… است. با کمک نام کاربری و کلمه عبور اختصاصی که در هنگام ثبت‌نام به هر دانشجو تخصیص داده می‌شود، دانشجویان می‌توانند وارد این سامانه شوند. لینک‌های ورود به این سامانه عبارت‌اند از:

reg.pnu.ac.ir و osreg.pnu.ac.ir

آدرس و وب‌ سایت دانشگاه پیام نور واحد اشنویه

آدرس و وب‌ سایت دانشگاه پیام نور واحد اشنویه

آدرس دانشگاه پیام نور اشنویه استان آذربایجان غربی، اشنويه، ميدان انقلاب، كوي شهداي بوداقی، جنب بیمارستان نبی اکرم است. شماره تلفن تماس این دانشگاه نیز  44627777 044 است. آدرس وب‌سایت دانشگاه پیام نور واحد اشنویه shno.az.pnu.ac.ir  است. با مراجعه به این وب‌سایت می‌توانید به سامانه‌های مختلف این دانشگاه دسترسی پیدا کنید و از اخبار و اطلاعیه‌های مهم مطلع شوید.

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور واحد اشنویه، دانشگاهی با هویت اسلامی-ایرانی است. دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه از طریق سامانه گلستان به صفحه دانشجویی مختص به خود وارد می‌شوند و امورات انتخاب واحد و یا پرداخت شهریه را انجام می‌دهند. داوطلبان علاقه‌مند به ادامه تحصیل با سوابق تحصیلی می‌توانند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور اشنویه را انجام دهند. رشته های دانشگاه پیام نور اشنویه در مقاطع مختلف در مقایسه با دانشگاه‌های سراسری محدود تر است. لازم به ذکر است چون دانشگاه پیام نور شهریه پرداز است، قبل از انتخاب رشته و قبت نام از شهریه رشته مد نظر خود مطلع شوید.

پیش از ثبت نام در دانشگاه‌ پیام نور خوب است که نگاهی به وب سایت پی ان یو اگزم بیندازید. در این سایت دانشگاه های پیام نور تمامی واحدها و شهرهای مختلف معرفی شده‌اند و علاوه بر آن دوره‌های مختلف درسی پیام نور را برای دانشجویان گردآوری کرده تا در صورت داشتن ابهام و مشکل در درس، دوره را خریداری کنند.

دانشگاه پیام نور اشنویه دانشجویان کارشناسی ارشد را چگونه می‌پذیرد؟

به صورت فراگیر

شهریه دانشگاه پیام نور چگونه است؟

به صورت شهریه ثابت و متغیر

دانشگاه پیام نور واحد اشنویه در مقطع کارشناسی، پذیرش بدون کنکور دارد؟

بله

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد بوئین و میاندشت

دانشگاه پیام نور واحد بوئین و میاندشت

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد بوئین و میاندشت مزایای دانشگاه پیام نور واحد بوئین…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران

دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران

آنچه در این نوشته میخوانید چرا تحصیل در دانشگاه پیام نور؟ معرفی دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران رشته های…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد وزوان

دانشگاه پیام نور واحد وزوان

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد وزوان مزایای دانشگاه پیام نور وزوان ثبت نام بدون…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *