Search
Close this search box.

دانشگاه پیام نور مرکز شازند

دانشگاه پیام نور مرکز شازند

دانشگاه‌های پیام نور از نظر کیفیت آموزشی و رتبه بندی علمی در بین 10 دانشگاه برتر کشور قرار دارند. به دلیل امکان تحصیل با هزینه کم و اعتبار بالای مدارکی که از این دانشگاه اخذ می‌کنید، دانشجویان به تحصیل در این دانشگاه متمایل می‌شوند. دانشگاه پیام نور مراکز زیادی در شهرهای مختلف کشور دارد که یکی از آن‌ها دانشگاه پیام نور مرکز شازند است.

داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه می‌توانند با مطالعه کردن لیست رشته های دانشگاه پیام نور شازند، ابتدا اقدام به اولویت بندی رشته‌های مورد علاقه و سپس  انتخاب اولویت‌های مورد نظرشان کنند. سپس داوطلبانی که دارای شرایط پذیرش بدون آزمون هستند باید در زمان تعیین شده از طرف سازمان سنجش جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شازند اقدام کنند. در ادامه این مقاله از سری مقالات پی ان یو اگزم ما را همراهی کنید تا با دانشگاه پیام نور شازند بیشتر آشنا شویم.

آشنایی با دانشگاه پیام نور مرکز شازند

دانشگاه پیام نور شازند واقع در استان مرکزی جزء دانشگاه‌های پیام نور کشور است و سالانه به دو صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی از سراسر کشور دانشجو می‌پذیرد. پذیرش رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور برای ورودی مهر و ورودی بهمن سال 1403 مانند سال‌های دیگر زیر نظر سازمان سنجش انجام می‌گیرد.

افراد علاقه‌مند به تحصیل در رشته های دانشگاه پیام نور شازند در 4 گروه ریاضی، تجربی، انسانی و زبان در مقطع کارشناسی پیوسته برای اطلاع از رشته‌های بدون کنکور در سال جاری باید دفترچه ثبت نام بدون کنکور 1403 را تهیه و مطالعه کنند. لازم است متقاضیان قبل از شروع مراحل ثبت نام، از شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شازند اطلاع داشته باشند و بعد از آن انتخاب رشته کنند.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور بجنورد

مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نورمزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور

هنگامی که لیست دانشگاه‌های پیام نور بدون کنکور را بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که بیشتر دانشگاه‌های پیام نور در هر سال اقدام به پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی می‌کنند. تحصیل در این دانشگاه‌ها مانند دانشگاه پیام نور مرکز شازند به شما این امکان را می‌دهد که در کنار شرایط شغلی و محدودیت‌های دیگری که ممکن است داشته باشید به تحصیل خود ادامه دهید و در پایان تحصیل، مدرک معتبر و تائید شده توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دست خواهید داشت.

از دیگر مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور این است که مدرک آن برای ارائه به دانشگاه‌های خارجی قابل ترجمه است؛ همچنین می‌توانید در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهید. مورد بعد برگزاری کلاس‌ها به صورت غیرحضوری و مجازی است. شهریه دانشگاه پیام نور نیز نسبت به سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز کمتر است.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شازند

مانند سال‌های قبل، ثبت نام رشته‌های بدون آزمون در سال 1403 زیر نظر سازمان سنجش کشور انجام می‌شود و لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شازند با انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه‌ پیام نور از طرف سازمان سنجش و آموزش کشور، در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دانشجویان متقاضی به پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی و تحصیل در دانشگاه پیام نور مرکز شازند، بعد از بررسی رشته‌های بدون کنکور این دانشگاه و پیدا کردن رشته مورد نظر خود باید تائید و پذیرش نهایی در این رشته، دارای شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شازند باشند.

متقاضیان پس از اینکه از دارا بودن شرایط اطمینان پیدا کردند، باید برای دریافت شماره سریال ثبت نامی، هزینه پرداخت نموده و پس از خریداری شماره سریال فرم اطلاعات ثبت نام و انتخاب رشته را تکمیل نمایند. به متقاضیان تحصیل در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور مرکز شازند در سال 1403 توصیه می‌کنیم که قبل از اقدام به ثبت نام، ابتدا مدارک مورد نیاز را آماده کنید و بعد وارد سایت سنجش شوید و با طی کردن مراحل، ثبت نام خود را تکمیل کنید.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور شهریار

 زمان ثبت نام و شهریه دانشگاه پیام نور مرکز شازندزمان ثبت نام و شهریه دانشگاه پیام نور مرکز شازند

در هر سال، زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شازند با زمان ثبت نام پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه‌های غیرانتفاعی یکی است. تعیین و اطلاع رسانی زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز شازند مانند بقیه دانشگاه‌ها، توسط سازمان سنجش انجام می‌شود.

به دلیل این‌که شهریه دانشگاه پیام نور در مقایسه با موسسه‌های علمی آزاد و دیگر دانشگاه‌های شهریه پرداز کم است، داوطلبان زیادی به تحصیل در این دانشگاه تشویق می‌شوند. شهریه این دانشگاه‌ها دو قسمت است: شهریه ثابت و شهریه متغیر. شهریه متغیر دانشجویان بر اساس تعداد واحدها و دروسی که اخذ می‌کنند، تعیین می‌شود. میزان افزایش شهریه سالانه دانشگاه پیام نور 10 الی 15 درصد است.

رشته های دانشگاه پیام نور شازند در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

انتشار لیست مربوط به رشته‌های بدون آزمون و بدون کنکور به طور همزمان با شروع مهلت ثبت نام و انتخاب رشته این دانشگاه است. رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شازند در سال 1403 در همه گروه‌های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان در مقطع لیسانس یا کارشناسی پیوسته ارائه نمی‌شود و تنها برخی از رشته‌های هر گروه در این دانشگاه ارائه می‌شوند. در ادامه لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرکز شازند را برای شما  آورده‌ایم.

گروه آزمایشی رشته
علوم تجربی زیست شناسی سلولی و مولکولی
علوم انسانی جامعه شناسی
علوم انسانی حسابداری
علوم انسانی حقوق
علوم انسانی رووانشناسی
علوم انسانی زبان و ادبیات فارسی
علوم انسانی علوم تربیتی
علوم انسانی علوم سیاسی
علوم انسانی علوم ورزشی
علوم انسانی فقه و مبانی حقوق اسلامی
علوم انسانی مددکاری اجتماعی
علوم انسانی مدیریت امور بانکی
علوم انسانی مدیریت بازرگانی
علوم انسانی مدیریت دولتی
علوم انسانی مدیریت صنعتی

 

در این دانشگاه برای مقطع کارشناسی ارشد، رشته‌ای ارائه نشده است.

سامانه گلستان دانشگاه پیام نور مرکز شازندسامانه گلستان دانشگاه پیام نور مرکز شازند

سامانه جامع اینترنتی به نام سامانه گلستان برای دانشگاه‌های زیادی از جمله دانشگاه‌های پیام نور مورد استفاده قرار می‌گیرد. دانشجویان این دانشگاه‌ها از سایت گلستان دانشگاه پیام نور برای انواع امور اداری و اموری مانند انتخاب واحد، پرداخت شهریه، حذف ترم، مشاهده کارنامه، حذف و اضافه و … استفاده می‌کنند. دانشجویان از طریق آدرس  (pnu.ac.ir) می توانند به سیستم گلستان دانشگاه پیام نور مرکز شازند با توحه به نام کاربری و رمزعبوری که دارند دسترسی داشته باشند.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد آذرشهر

جمع‌بندی

داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه پیام نور مرکز شازند، برای ادامه تحصیل باید شهریه پرداخت کنند. همانند بسیاری از دانشگاه‌های پیام نور دیگر، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شازند نیز دیده می‌شود. قبل از ثبت نام باید از رشته های دانشگاه پیام نور شازند و شرایط پذیرش آن آگاهی داشته باشید.

پی ان یو اگزم یک مجموعه برتر در جهت کمک به دانشجویان دولتی و پیام نور است که انواع آمورش‌های شب امتحانی را ارائه می‌دهد. در این وب‌سایت می‌توانید از نمونه سوالات و فیلم‌های آموزشی شب امتحان پیام نور بهره ببرید و در امتحانات موفق شوید. برای دریافت اطلاعات تکمیلی می‌توانید با مشاوران این مجموعه تماس بگیرید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران

دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران

آنچه در این نوشته میخوانید چرا تحصیل در دانشگاه پیام نور؟معرفی دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادرانرشته های دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد وزوان

دانشگاه پیام نور واحد وزوان

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد وزوانمزایای دانشگاه پیام نور وزوانثبت نام بدون کنکور دانشگاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد هادی شهر

دانشگاه پیام نور واحد هادی شهر

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد هادی شهرثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور هادی…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *