آشنایی با دانشگاه علامه طباطبایی | آموزش و نمونه سوالات رایگان پیام نور

آشنایی با دانشگاه علامه طباطبایی

بدون شک دانشگاه علامه طباطبایی یکی از برترین دانشگاه‌های کشور و منطقه به‌حساب می‌آید. این دانشگاه همواره به‌عنوان اصلی‌ترین دانشگاه تخصصی علوم انسانی کشور شناخته می‌شود. این دانشگاه، در حال حاضر دارای ۱۲ دانشکده است.

بر اساس اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه علامه در سال ۱۳۹۵ در سطح یک رتبه‌بندی دانشگاه‌های تخصصی کشور قرار گرفت. دانشگاه علامه طباطبایی در سال ۱۳۶۳ براساس موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی، تأسیس شد. باید گفت: که این دانشگاه قدمتی نزدیک به شست سال دارد. هم‌اکنون این دانشگاه در جایگاه بزرگ‌ترین دانشگاه تخصصی علوم انسانی کشور و به‌عنوان دانشگاهی پیشرو در مسیر دستیابی به رشد و تعالی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی کشور است. برتری این دانشگاه را می‌توان به لطف بهره‌مندی از توانمندی‌های اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان برجسته این دانشگاه نسبت داد. یکی از نکات حائز اهمیت درباره دانشگاه علامه طباطبایی این است که بسیاری از چهره‌های شاخص علمی، سیاسی، ماندگار و همچنین بنیان‌گذاران دانش‌های مختلف انسانی و اجتماعی از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بزرگ و برتر کشور بوده‌اند.

آدرس دانشگاه علامه طباطبایی

آدرس سایت دانشگاه علامه طباطبایی به‌صورت زیر است:

https://atu.ac.ir

امکانات دانشگاه طباطبایی

دانشگاه علامه طباطبایی سامانه سما

سما، یک سامانه آموزشی بوده که در دانشگاه‌های مختلف توسط گروه‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد. توسط این سیستم شما می‌توانید تمام‌کارهای مربوطه را به‌راحتی انجام دهید. سامانه مجری طرح ملی سیستم جامع مدیریت آموزش یا به‌اصطلاح سما در دانشگاه‌های وزارت بهداشت، وزارت علوم و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی کل کشور با 16 سال سابقه درخشان در خدمات دانشگاهی در بیش از 250 دانشگاه و پژوهشگاه معتبر و مادر کشور که شامل تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشگاه‌های وزارت علوم ازجمله: دانشگاه علامه طباطبایی، تبریز، ارومیه، مازندران، شهید چمران، اراک، ایلام، شهرکرد، صنعتی ارومیه، صنعتی سهند را در برمی‌گیرد.

آدرس سامانه سما دانشگاه علامه طباطبایی: https://atu.ac.ir/?pageid=5211&p=1

دانشگاه علامه طباطبایی کجاست؟

نشانی این دانشگاه: دهکده المپیک، میدان دهکده، ساختمان مرکزی، دانشگاه علامه طباطبائی

تلفن دانشگاه علامه طباطبایی: ۴۸۳۹۰۰۰۰

کد پستی دانشگاه علامه طباطبایی: ۱۴۸۹۶۸۴۵۱۱

 دانشکده زبانه‌ای خارجی

دانشگاه علامه طباطبائی در سال 1363 هجری شمسی براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس شد. دانشگاه علامه طباطبائی در آغاز دارای 6 دانشکده و یک مجموعه شامل 4 مرکز آموزشی در تهران و 28 مرکز آموزشی در شهرستان‌ها با 483 نفر عضو هیئت‌علمی که 148 نفر از آن‌ها مربوط به مراکز آموزشی شهرستان‌ها بوده است.

ادامه مطلب  دانشگاه تبریز

دانشکده زبان‌های خارجی این دانشگاه در دی‌ماه ۱۳۶۰ تشکیل شد و در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۲ فعالیت آموزشی خود را در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، مترجمی زبان فرانسه و زبان و ادبیات عرب آغاز به کار نمود. بر طبق مصوبه هیئت‌امنای دانشگاه در سال 1390 با ایجاد دانشکده‌های زبان‌های خارجی و الهیات و معارف اسلامی پس از دریافت مجوز گروه‌ها در سال ۱۳۹۱ دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی به سه دانشکده زبان و ادبیات فارسی، زبان‌های خارجی و الهیات و معارف اسلامی به‌صورت مجزا درآمد و سپس دو دانشکده‌ی زبان و ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی مجدداً به هم پیوست و این دانشکده تحت نام ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی قرار گرفت.

دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی از ترکیب 6 مجموعه به وجود آمده که عبارت‌اند از:
  • مدرسه عالی ادبیات و زبان‌های خارجی
  • مدرسه عالی ترجمه
  • دانشکده دماوند
  • پژوهشکده فرهنگ ایران
  • دانشگاه ابوریحان بیرونی
  • دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی
دانشکده های دانشگاه طباطبایی

دانشگاه علامه طباطبایی چگونه است؟

دانشگاه علامه طباطبائی بر اساس مصوبه ستاد انقلاب فرهنگی در جلسه مورخه 1363/4/16 تأسیس شد. تأسیس دانشگاه علامه طباطبائی را شاید بتوان نقطه جهشی در نظام آموزش عالی کشور دانست، چراکه نگاه اندیشمندان و دانشگاه‌های داخل و خارج را به سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی در خصوص هرچه تخصصی‌تر شدن دانشگاه‌ها را معطوف نمود. از طرفی دیگر انتخاب نام اندیشمندی مسلمان، علامه طباطبائی (ره) برای این دانشگاه که در حوزه‌های تفسیر، فلسفه و عرفان به مقامات رفیعی دست‌یافته بود، برای این دانشگاه، الگوی بسیار مناسبی برای دانشگاهیان خواهد بود و موجب می‌شود که دانشجویان با آشنایی بیشتر با آن عالم برجسته، مسیر مناسب تعالی و رشد دانشگاه و دانشجویان را در حوزه‌های تزکیه، تهذیب نفس و تعلیم و تعلم را بهتر معرفی خواهد کرد.

این دانشگاه برای کسانی که علاقه زیادی به رشته علوم انسانی دارند، یکی دانشگاه ایده آل است چراکه در حال حاضر دانشگاه علامه طباطبائی در جایگاه بزرگ‌ترین دانشگاه تخصصی علوم انسانی کشور و به‌عنوان دانشگاه پیشرو در دستیابی به رشد و توسعه و دانش در حوزه علوم انسانی و اجتماعی کشور به لطف بهره‌مندی از توانمندی و شایستگی‌های اعضای برجسته هیئت‌علمی و پژوهشگران پرتلاش خود، منشأ خدمات ارزشمندی به جامعه کرده است. بیشتر از چهره‌های برجسته علمی، سیاسی، اجرایی و چهره‌های ماندگار و بنیان‌گذاران دانش‌های مختلف انسانی و اجتماعی از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در گذشته بوده‌اند. این دانشگاه هم‌اکنون به‌عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی در کشور است که با دارا بودن قریب به 15 هزار نفر دانشجو در حدود 500 نفر عضو هیئت‌علمی تمام‌وقت و 8 دانشکده در حال فعالیت است.

ادامه مطلب  دانشگاه تهران (آشنایی با دانشکده ها و امکانات دانشگاه تهران)

دانشگاه علامه طباطبایی تهران

دانشگاه علامه طباطبائی دانشگاهی مولود و فرزند انقلاب اسلامی است، در عین اینکه بنیاد و ریشه‌هایش قدمتی ۶۰ ساله دارد. بعد از انقلاب اسلامی بر اساس جایگاه رفیع علوم انسانی و نیاز به ایجاد یک دانشگاه برتر تخصصی در حیطه علوم انسانی و اجتماعی در کشور، از ترکیب مراکز آموزش عالی مستقل با عناوین دانشگاه، دانشکده، پژوهشکده، مدرسه عالی، آموزشگاه عالی، مؤسسه، مرکز و سازمان که از سال ۱۳۳۷ به‌تدریج تأسیس شده بودند، ۲ مجتمع دانشگاهی با عناوین مجتمع دانشگاهی ادبیات و علوم انسانی و مجتمع دانشگاهی علوم اداری و بازرگانی تشکیل شد. این مجتمع‌ها هر یک تحت مدیریت مستقل، بیش از ۵ سال فعالیت کرده و در ۱۶ تیر ۱۳۶۳ بر اساس موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی، از ادغام آن‌ها دانشگاه علامه طباطبائی تأسیس شد.

در حال حاضر دانشگاه علامه طباطبائی تهران به‌عنوان تنها دانشگاه تخصصی علوم انسانی و اجتماعی کشور با 10 دانشکده و یک مؤسسه آموزش عالی فعال، یک پردیس تحصیلات تکمیلی، یک مرکز رشد و نه پژوهشکده و مرکز پژوهشی، در ۲۲۶ رشته و گرایش تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد. اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران در حال حاضر ۵۳۰ نفر است. این دانشگاه از زمان تأسیس تا به امروز، افتخار دارد که تقریباً چیزی در حدود هفتادوهفت هزار دانش‌آموخته به جامعه تقدیم کرده است و تعداد دانشجویان این دانشگاه در سال تحصیلی ۹۶-۹۵، بالغ‌بر ۱۸۰۰۰ نفر بوده است.

دوره dba دانشگاه علامه طباطبایی

بر اساس نتایج بررسی‌شده توسط نظام جامع نظارت، ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور در سال ۱۳۹۵ دانشگاه علامه طباطبائی به‌عنوان تنها دانشگاه تخصصی سطح یک کشور برگزیده گردید. این دانشگاه به لطف داشتن اعضای هیئت‌علمی متخصص، دانشجویان نخبه و کارکنان پرتلاش خود در این راه به موفقیت‌های زیادی رسیده است. ازجمله موفقیت‌های دانشگاه علامه طباطبایی می‌توان به کسب عنوان دانشگاه سطح یک و دانشگاه برتر در کنار دوازده دانشگاه تخصصی و برگزیده کشور اشاره نمود. بر اساس ارزیابی شاخص‌ها و معیارهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی در سال گذشته افتخار دیگری را به تالار افتخارات خود اضافه کرد و در کنار دانشگاه صنعتی شریف، علم و صنعت ایران، صنعتی امیرکبیر و صنعتی اصفهان به‌عنوان دانشگاه‌ تخصصی سطح یک کشور انتخاب گردید.

دوره dba دانشگاه علامه طباطبایی

دوره DBA یا مدیریت عالی کسب‌وکار این دانشگاه که ارزش آن ازلحاظ علمی معادل با دکتری با رویکردی تحقیقی و پژوهشی است. تمرکز دوره بر شیوه‌های کاربردی و مهارت درزمینهٔ تجارت در کسب‌وکار است. معمولاً دوره DBA پس از دوره MBA ارائه می‌شود که بالاتر از سطح کارشناسی ارشد آکادمیک است و به‌نوعی می‌توان DBA را دکترای مدیریت تلقی کرد. این نکته نیز ضروری است که هدف از گذراندن دوره پرورش استاد دانشگاه نیست، بلکه هدف از این دوره تقویت مهارت‌ها و دانش مدیریتی مدیران ارشد سازمان‌ها است؛ بنابراین فضای دوره DBA مبتنی بر کسب‌وکار و تجارت است و با تمرکز بر مهارت‌های مدیران در حوزه تحقیق و پژوهش، هم‌زمان با مهارت‌های کاربردی مدیریت سعی در آموزش و ارتقای مدیران در کسب‌وکار و حل مسائل و چالش‌های سازمان خود است.

ادامه مطلب  شهریه دانشگاه پیام نور

رشته mba

رشته mba دانشگاه علامه طباطبایی که برابر با درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت و تجارت است، به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شود تا دانشجویان را با جنبه‌های مختلف مدیریت یک کسب‌وکار همانند مدیریت عملیات، مدیریت منابع انسانی، بازاریابی، حسابداری و برنامه‌ریزی استراتژیک آشنا سازد. رشته mba حاوی دانش و مهارت‌های جدید و کاربردی مدیریت برای حل مسائل و چالش‌های مدیریتی که به انسان دیدی برتر نسبت به مدیریت اعطا می‌نماید، است. گروه مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی را می‌توان قدیمی‌ترین گروه مدیریت نامید، چراکه از بدو تأسیس دانشگاه در سال ۱۳۶۳ فعالیت خود را آغاز نموده است. هم‌اکنون این گروه علاوه بر مسئولیت دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خود، دوره کارشناسی مدیریت بیمه را نیز ارائه می‌نماید.

ازلحاظ بین‌المللی و در باور جهانی نیز رشته مدیریت بازرگانی رتبه اول در میان رشته‌های دانشگاهی را به خود اختصاص داده و در کشورهای پیشرفته و نیز صنعتی موردتوجه بسیاری از داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها است و موقعیت برتری را در بین رشته‌های دانشگاهی دارد. اکنون گروه مدیریت بازرگانی این دانشگاه از مجموع دوره‌های کارشناسی مدیریت بازرگانی و مدیریت بیمه تشکیل‌شده و دوره‌های کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش‌های بازاریابی، بازرگانی بین‌الملل، تجارت الکترونیک و مدیریت استراتژیک است.

در مقطع دکتری، مدیریت بازرگانی با سه گرایش بازاریابی، سیاست گزاری و رفتار و منابع انسانی به تعلیم دانشجو مشغول است. آموزش و هدایت دانشجویان این رشته توسط چهارده عضو هیئت‌علمی بسیار متعهد و همچنین تعداد زیادی از اعضای هیئت‌علمی دیگر گروه‌های تخصصی دانشکده و نیز دانشگاه بر عهده ‌دارند که به همین علت یکی از بهترین مراکز دانشگاهی برای تحصیل در رشته mba است.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور آبادان

دانشگاه پیام نور آبادان

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور آبادان ثبت نام دانشگاه پیام نور آبادان رشته های بدون…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد بهبهان

دانشگاه پیام نور واحد بهبهان

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد بهبهان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهبهان…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد خرمشهر

دانشگاه پیام نور واحد خرمشهر

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد خرمشهر زمان ثبت نام و نحوه پذیرش در دانشگاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد آذرشهر

دانشگاه پیام نور واحد آذرشهر

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد آذرشهر ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور آذرشهر…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور سبزوار

دانشگاه پیام نور سبزوار

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور سبزوار ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سبزوار رشته‌…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *