دانشگاه پیام نور واحد دهبارز

دانشگاه پیام نور واحد دهبارز

دانشگاه پیام نور واحد دهبارز از واحدهای دانشگاهی پیام نور واقع در استان هرمزگان است که داوطلبان باید برای اخذ پذیرش در آن از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور اقدام نمایند. معیار ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور دهبارز فقط سوابق تحصیلی داوطلب است و گزینش دیگری انجام نمی‌شود.

با تحصیل در رشته های دانشگاه پیام نور دهبارز می‌توانید مدرکی کاملا معتبر و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کنید. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم همراه ما باشید تا به بررسی شرایط تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد دهبارز و همین‌طور ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور دهبارز بپردازیم.

آشنایی با دانشگاه پیام نور دهبارز

دانشگاه پیام نور واحد دهبارز یکی دیگر از واحدهای دانشگاه پیام نور است که تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می‌کند و مدرک آن نیز مورد تایید این وزارتخانه است. مدرک فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان این دانشگاه قابل ترجمه برای ارائه به دانشگاه‌های خارج از ایران برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر است. به‌علاوه تحصیل در این دانشگاه مستلزم پرداخت شهریه است؛ ولی میزان آن از سایر دانشگاه‌ها همچون آزاد و غیرانتفاعی کمتر است.

امتحانات این دانشگاه نیز به‌صورت سراسری برگزار می‌شود و اساتید دخالتی در طرح سوالات نخواهند داشت. حضور در کلاس‌های درس نظری نیز در این دانشگاه نیز اختیاری بوده و علاوه بر آن امکان برگزاری کلاس‌ها به شکل مجازی نیز وجود دارد. یک امکان دیگر که در این دانشگاه فراهم شده است، تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور است. تمام این مزایایی از دلایل تمایل و جذب دانشجویان به ادامه تحصیل در این دانشگاه است.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد دهبارز

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد دهبارز

علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد دهبارز باید در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه کرده و دفترچه انتخاب رشته بدون آزمون یا تکمیل ظرفیت را دانلود نمایند. همان‌طور که اشاره شد، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور دهبارز در دو مرحله انجام می‌شود. مرحله اول در مردادماه است که هم‌زمان با انتخاب رشته پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری انجام می‌شود. مرحله دوم نیز تحت عنوان تکمیل ظرفیت برگزار می‌شود که موعد آن معمولا آذرماه است. پذیرفته‌شدگان این مراحل به ترتیب در مهرماه و بهمن‌ماه می‌توانند برای ورود به دانشگاه آماده شوند.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور اردستان

هر داوطلب بایستی پس از مطالعه دقیق دفترچه و اطمینان از واجد شرایط بودن به پرداخت هزینه ثبت‌نام از طریق خرید کارت اعتباری بپردازد. سپس با استخراج کد رشته محل‌های موردنظر، آن‌ها را در فرم مربوطه وارد نماید. با چک کردن نهایی صحت کدهای وارد شده، فرایند ثبت‌نام به انتها خواهد رسید و روزشمار اعلام نتایج آغاز خواهد شد. در این نوع ثبت‌نام ملاک سوابق تحصیلی است و نوع پذیرش در مدرک فارغ‌التحصیلی افراد ذکر نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: مدیریت مهندسی، گرایش ارشد مهندسی صنایع (استفاده از اصول مهندسی در کسب‌وکار)

رشته های دانشگاه پیام نور واحد دهبارز در مقطع کارشناسی

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور دهبارز در مقطع کارشناسی در رشته‌های زیر امکان‌پذیر است:

علوم‌انسانی: تاریخ، جامعه‌شناسی، حقوق، روانشناسی، علوم تربیتی، مشاوره

لازم به ذکر است که تنها راه پذیرش در دانشگاه پیام نور واحد دهبارز در مقطع کارشناسی، شیوه بدون کنکور است. همچنین این دانشگاه در حال حاضر در مقطع کارشناسی‌ارشد دانشجو نمی‌پذیرد.

شهریه دانشگاه پیام نور دهبارز

شهریه دانشگاه پیام نور دهبارز

شهریه دانشگاه پیام نور واحد دهبارز دقیقا همانند سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل می‌شود. پرداخت هر بخش از این شهریه زمان‌بندی مشخصی دارد؛ به‌عنوان مثال پرداخت شهریه ثابت لازمه انجام فرایند انتخاب واحد است. در مورد شهریه متغیر نیز آخرین مهلت پرداخت قبل از شروع امتحانات پایان ترم بوده و بدون پرداخت آن دریافت برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور و کارت ورود به جلسه آزمون‌های پایان ترم مقدور نیست. به‌علاوه در صورت عدم پرداخت شهریه امکان ثبت نمره نیز وجود ندارد. شهریه این دانشگاه سالانه بین 10 تا 15 درصد با افزایش مواجه خواهد بود.

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور دهبارز

کلیه امور آموزشی دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد دهبارز شامل پرداخت شهریه، انتخاب واحد، حذف و اضافه، حذف اضطراری، درخواست مهمانی، دریافت کارت آزمون، مشاهده کارنامه و… از طریق سامانه جامع و یکپارچه گلستان دانشگاه پیام نور انجام می‌شود. هر دانشجو با کمک نام کاربری و کلمه عبور اختصاصی خود می‌تواند از طریق دو لینک reg.pnu.ac.ir و osreg.pnu.ac.ir به این سامانه وارد شده و امور آموزشی خود را سامان بدهد.

آدرس و وب‌ سایت دانشگاه پیام نور واحد دهبارز

آدرس و وب‌ سایت دانشگاه پیام نور واحد دهبارز

آدرس وب‌سایت دانشگاه پیام نور دهبارز dbz.hz.pnu.ac.ir است. با استفاده از این لینک می‌توانید از اخبار، رویدادهای فرهنگی، امور آموزشی و… مطلع شوید و به سامانه‌های مختلف دسترسی بیابید. آدرس دانشگاه پیام نور واحد دهبارز استان هرمزگان، شهرستان رودان، شهر دهبارز، روبه‌روی بانک صادارات مرکزی جنب هتل بهار است. شماره تلفن‌های تماس آن نیز 07642884742- 07642882885- 07642887601 است.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد پارس آباد

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور واحد دهبارز از دانشگاه‌های شهریه پرداز مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری واقع در شهرستان رودان استان هرمزگان است. شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور دهبارز همانند سایر دانشگاه‌های کشور در دفترچه انتخاب رشته بدون آزمون به‌طور کامل قید شده و ملاک آن سوابق تحصیلی داوطلبان است. کلیه رشته های دانشگاه پیام نور دهبارز از گروه علوم انسانی است؛ اما دارندگان دیپلم سایر رشته‌ها نیز می‌توانند نسبت به انتخاب این رشته‌ها اقدام نمایند.

پی ان یو اگزم یک منبع عالی برای رهایی از استرس شب‌های سخت امتحان است. در این وب‌سایت می‌توانید با استفاده از دانلود رایگان سوالات و فیلم‌های آموزشی رایگان پیام نور امتحانات را با موفقیت پشت سر بگذارید. همچنین در دوره‌های دانشگاهی و کنکور ارشد ثبت‌نام نموده و از آموزش‌های ویژه آن بهره ببرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با مشاوران و کارشناسان ما در تماس باشید.

داوطلبان پذیرش در دانشگاه پیام نور واحد دهبارز از چه طریقی می‌توانند برای اخذ پذیرش این دانشگاه اقدام کنند؟

در حال حاضر تنها راه پذیرش در این دانشگاه، سنجش بر اساس سوابق تحصیلی است.

آیا نوع پذیرش داوطلبان در مدرک فارغ‌التحصیلی قید خواهد شد؟

خیر، تفاوتی از این نظر بین پذیرفته‌شدگان با آزمون و بدون آزمون وجود نخواهد داشت.

امور آموزشی دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد دهبارز چگونه انجام می‌شود؟

انجام تمام امور از طریق سامانه جامع گلستان و به‌صورت آنلاین قابل انجام هستند. 

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پيام نور واحد نمين

دانشگاه پیام نور واحد نمین

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد نمین ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نمین…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد سنقر

دانشگاه پیام نور واحد سنقر

آنچه در این نوشته میخوانید مزایای دانشگاه پیام نور تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد سنقر ثبت نام بدون کنکور…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد سلماس

دانشگاه پیام نور واحد سلماس

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد سلماس ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سلماس…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *