Search
Close this search box.

تحصیل رشته فقه و مبانی حقوق در دانشگاه پیام نور

رشته فقه و مبانی حقوق در دانشگاه پیام نور

رشته فقه و مبانی حقوق در دانشگاه پیام نور یکی از رشته‌های گروه علوم انسانی است. امکان ثبت نام بدون کنکور پیام نور در رشته فقه و مبانی حقوق وجود دارد. مقطع ارشد رشته فقه و مبانی حقوق پیام نور در برخی از مراکز این دانشگاه ارائه می‌شود. این رشته محبوبیت بالایی در میان داوطلبان گروه علوم انسانی دارد. کسانی که تمایل به تحصیل در این رشته دارند، در زمان انتخاب رشته نسبت به گزینش این رشته اقدام کنند و آن را در اولویت قرار دهند.

داوطلبان با دریافت دفترچه انتخاب رشته می‌توانند از جزئیات پذیرش این رشته مطلع شوند. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم با ما همراه باشید تا رشته فقه و مبانی حقوق را در دانشگاه پیام نور بیشتر بررسی کنیم.

معرفی رشته فقه و مبانی حقوق در دانشگاه پیام نور

آموزش‌های رشته فقه و مبانی اسلام بر پایه دانش اسلامی و دین اسلام است. این رشته به بررسی مسائل حقوقی از منظر اسلام می‌پردازد. داوطلبان این رشته باید مدرک دیپلم گروه اسلامی را داشته باشند. متقاضیان تحصیل در پیام نور در رشته فقه و مبانی اسلامی می‌توانند در ثبت نام بدون کنکور پیام نور شرکت کنند و مشغول به تحصیل در رشته مورد نظر شوند.

تمرکز اصلی دانشجویان رشته فقه و مبانی حقوق در دانشگاه پیام نور روی کتاب مقدس دین اسلام، قرآن است. شباهت این رشته با رشته فقه و مبانی اسلامی زیاد است و همچنین دروس مشترکی در بین آن‌ها وجود دارد. فارغ التحصیلان این رشته به بررسی مسائل حقوقی از دیدگاه اسلام مشغول می‌شوند. از آنجایی که کشور ما یک کشور اسلامی است، این رشته در بسیاری از دانشگاه‌ها ارائه می‌شود و بازارکار مطلوبی دارد.

نحوه پذیرش در رشته فقه و مبانی حقوق دانشگاه پیام نور

نحوه پذیرش در رشته فقه و مبانی حقوق دانشگاه پیام نور

برای اخذ پذیرش در رشته فقه و مبانی حقوق در دانشگاه پیام نور باید در ثبت نام بدون کنکور سازمان سنجش شرکت کنید. دانشگاه پیام نور سالانه در مقطع کارشناسی براساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرد. ثبت نام بدون کنکور رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی در دانشگاه پیام نور امکان پذیر است. متقاضیان رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی که رتبه خوبی در کنکور سراسری کسب نکرده‌اندT می‌توانند در این دانشگاه براساس سوابق تحصیلی ثبت نام کنند و مشغول به تحصیل شوند.

ادامه مطلب  تحصیل رشته روابط عمومی دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور در دو نوبت مهر و بهمن ماه براساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرد. در پذیرش بدون آزمون رشته فقه و مبانی حقوق در دانشگاه پیام نور، معدل داوطلبان اهمیت دارد. هرچه معدل داوطلب بالاتر باشد، شانس قبولی او نیز بیشتر است. دانشگاه پیام نور رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی را در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می‌کند.

ثبت نام در دانشگاه پیام نور در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی در مقطع کارشناسی

ثبت نام براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌های زیادی ازجمله دانشگاه پیام نور انجام می‌شود. ثبت نام بدون کنکور پیام نور در مقطع لیسانس صورت می‌گیرد. متقاضیان رشته فقه و مبانی حقوق در دانشگاه پیام نور می‌توانند در مراکز دانشگاه پیام نور که این رشته را ارائه می‌دهند، بدون شرکت در آزمون ثبت نام کنند. نحوه ثبت نام در این دانشگاه توسط سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

باتوجه به نحوه ثبت نام‌ سال‌های گذشته، ثبت نام بدون کنکور مقطع کارشناسی رشته فقه و مبانی حقوق در دانشگاه پیام نور در سایت سازمان سنجش و به صورت اینترنتی است. این رشته در برخی از مراکز دانشگاه پیام نور اعم از دانشگاه پیام نور واحد مراغه، تبریز، میانه، مرند، کلیبر و سراب و… در مقطع کارشناسی تدریس می‌شود. مراحل ثبت نام در مقطع کارشناسی عبارتند از:

  • وارد شدن به سایت سازمان سنجش
  • تهیه دفترچه ثبت نام صرفا براساس سوابق تحصیلی و مطالعه آن
  • وارد شدن به لینک خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه
  • دریافت کارت ثبت نام و شماره سریال ثبت نام براساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور
  • وارد شدن به لینک ثبت نام براساس سوابق تحصیلی و وارد کردن شماره سریال
  • آپلود عکس اسکن شده
  • تکمیل فرم ثبت نام با وارد کردن اطلاعات فردی و اطلاعات تحصیلی
  • تکمیل کردن فرم انتخاب رشته
  • بررسی و تایید نهایی اطلاعات و دریافت کد رهگیری و شماره پرونده

ثبت نام کارشناسی ارشد رشته فقه و مبانی حقوق در دانشگاه پیام نور

یکی از آسان‌ترین روش‌های ورود به مقطع کارشناسی ارشد، ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور است. کسانی که قصد دارند با این شیوه مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پیام نور شوند، باید در مهلت ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. ثبت نام فراگیر کارشناسی ارشد پیام نور یک بار در سال انجام می‌شود. برای ثبت نام باید در زمان تعیین شده توسط سازمان سنجش، به سایت سنجش مراجعه کنند. باید اطلاعات مورد نیاز را در فرم ثبت نام وارد کنند و به صورت غیرحضوری ثبت نام خود را انجام دهند. شهریه ارشد فراگیر پیام نور کم است.

ادامه مطلب  تحصیل رشته گردشگری در دانشگاه پیام نور

رشته فقه و مبانی حقوق در دانشگاه پیام نور در دانشگاه‌های پیام نور مرکز یزد، مشهد، اهواز، قم، بوشهر، پرند و تهران جنوب و… ارائه می‌شود. همچنین در مراکز پیام نور قم، خرم آباد، مشهد، ساری، بهشهر و کاشان رشته فقه و مبانی حقوق در مقطع ارشد به صورت مجازی تدریس می‌شود. در بین رشته‌های ارشد دانشگاه پیام نور مشهد، رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی نیز مشاهده می‌شود. درحال حاضر امکان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور در سال 1403-1404 وجود ندارد.

دروس و گرایش رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی؛ رشته فقه و مبانی حقوق در دانشگاه پیام نور

دروس و گرایش رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی

تمام کشورها با رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی آشنایی ندارند و این رشته تنها در برخی از کشورهای اسلامی ارائه می‌شود. در ایران رشته فقه و مبانی حقوق در دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی گرایشی ندارد ولی در مقطع کارشناسی ارشد دارای 9 گرایش است. فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی این رشته بر اساس علاقه خود یکی از این 9 گرایش را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. گرایش‌های ارشد رشته فقه و مبانی حقوق دانشگاه پیام نور:

  • فقه سیاسی
  • فقه و حقوق جزا
  • فقه و حقوق خصوصی
  • فقه مقارن و حقوق خصوصی اسلامی
  • فقه مقارن و حقوق عمومی اسلامی
  • مذاعب فقهی
  • فقه مقارن و حقوق جزای اسلامی
  • فقه و مبانی حقوق اسلامی
  • فقه و حقوق خانواده

تعداد واحدهای درسی رشته فقه و حقوق اسلامی در دانشگاه پیام نور در دوره کارشناسی 135 واحد است. 135 واحد شامل دروس اختصاصی، عمومی، پایه و اختیاری می‌شود. برای اطلاع دقیق از جزئیات واحد درسی این رشته باید چارت دانشگاه مورد نظر را تهیه و بررسی کنید. در نیم سال اول تحصیلی معمولا دروس عمومی و پایه ارائه و تدریس می‌شوند. برخی از دروس تحصصی این رشته عبارتند از:

کلیات علم حقوق، اصول فقه 1، فقه عبادی، حقوق خانواده، فقه قضایی، آیین دادرسی مدنی و…

مدرک و شهریه دانشگاه پیام نور

زمان فارغ التحصیل شدن داوطلبان در رشته فقه و مبانی حقوق در دانشگاه پیام نور به میزان واحدهای قبول شده آن‌ها در هر نیم سال تحصیلی بستگی دارد. به طور معمول مدت دوره کارشناسی 4 سال و دوره کارشناسی ارشد 2 سال در نظر گرفته شده است. بعد از فارغ التحصیلی داوطلبان در دانشگاه پیام نور، مدرک معتبری در دست خواهند داشت. مدرک دانشگاه پیام نور توسط وزارت علوم و تحقیقات تایید شده و همچنین در بسیاری از دانشگاه‌های خارجی قابل ترجمه است.

ادامه مطلب  رشته زبان انگلیسی

با ثبت نام بدون کنکور رشته فقه و مبانی حقوق در دانشگاه پیام نور، شهریه دانشگاه در دو بخش شهریه ثابت و شهریه متغیر پرداخت می‌شود. شهریه ثابت دانشگاه را تا قبل از زمان انتخاب واحد باید پرداخت کنید تا مجاز به انتخاب واحد باشید. برای پرداخت شهریه متغیر تا زمان دریافت کارت امتحانات پایان ترم فرصت دارد. پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور از طریق سامانه جامع گلستان انجام می‌شود. شهریه دانشگاه پیام نور نسبت به سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز کشور کمتر است. در مقطع ارشد نیز به دلیل غیرحضوری بودن کلاس‌های فراگیر، شهریه آن کمتر است.

بازارکار و درآمد رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی؛ رشته فقه و مبانی حقوق در دانشگاه پیام نور

بازارکار و درآمد رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی

برای داوطلبان رشته فقه و مبانی حقوق در دانشگاه پیام نور، بازارکار بسیار اهمیت دارد. به دلیل این‌که ایران یک کشور اسلامی است، این رشته از بازارکار خوبی برخوردار است. فارغ التحصیلان این رشته باتوجه‌ به میزان مهارت، تجربه و دانش خود می‌توانند در موقعیت‌های شغلی مختلف در دستگاه‌های خصوصی و دولتی مشغول به کار شوند.

همچنین می‌توانند با شرکت در آزمون ورودی دستگاه قضایی و قبول شدن در آن، در سمت‌های متفاوت دستگاه قضایی کشور مشغول به کار شوند. مراکز دیگری که فارغ التحصیلان رشته فقه و مبانی حقوق در دانشگاه پیام نور می‌توانند مشغول به کار شوند، می‌توان به مروارد زیر اشاره کرد:

تدریس در دانشگاه، صدا و سیما، دفترهای ازدواج و طلاق، مراکز تحقیقاتی، دفترهای اسناد رسمی و…باتوجه‌به مشغول شدن در حوزه‌های کاری این رشته، درآمد نیز متفاوت است. درآمد شغل‌های مختلف این رشته بین 5 الی 15 میلیون و بالاتر متغیر است.

جمع‌بندی

با ثبت نام بدون کنکور پیام نور و تحصیل در رشته فقه و مبانی حقوق در دانشگاه پیام نور، می‌توانید از شغل و درآمد خوبی برخوردار شوید. امکان تحصیل در مقطع ارشد رشته فقه و مبانی حقوق پیام نور با شهریه کم وجود دارد. پی ان یو اگزم مجموعه‌ای از خدمات آموزشی دانشگاهی را دانشجویان دانشگاه پیام نور و دولتی ارائه می‌دهد. دانشجویان در این وب‌سایت با دانلود رایگان نمونه سوالات پیام نور می‌توانند نمره خوبی را در امتحانات خود کسب کنند.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته صنایع دستی در دانشگاه پیام نور

تحصیل رشته صنایع دستی در دانشگاه پیام نور

آنچه در این نوشته میخوانید رشته صنایع دستی در دانشگاه پیام نور؛ تحصیل در پیام نوررشته صنایع دستی در دانشگاه…

بیشتر بخوانید

تحصیل رشته گردشگری در دانشگاه پیام نور

آنچه در این نوشته میخوانید رشته گردشگری در دانشگاه پیام نورثبت نام رشته گردشگری در دانشگاه پیام نورمراکز و واحدهای…

بیشتر بخوانید
رشته مددکاری اجتماعی دانشگاه پیام نور

رشته مددکاری اجتماعی دانشگاه پیام نور

آنچه در این نوشته میخوانید معرفی رشته مددکاری اجتماعینحوه پذیرش رشته مددکاری اجتماعی دانشگاه پیام نورگرایش‌ های رشته مددکاری اجتماعیدروس…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *